lauantai 15. huhtikuuta 2017

Meemikisan voitto ja asiaa sisällöntuotosta

Osallistuimme tosiaan Baarin meemikisaan ja päädyimme tällä kertaa äänestyksessä voittajiksi. Mukava juttu, kiitos äänestäjille. :)

Olemme tainneet osallistua vuosien saatossa useimpiin kilpailuihin joita Baarissa aina välillä järjestetään foorumilaisten viihdykkeeksi. Minä lähinnä kuvakisoihin ja Herrani sitten myös kirjoituskisoihin. Voitto oli kuitenkin ensimmäinen. Palkinnolle ei tosin harmillisesti ollut käyttöä aikataulujen vuoksi, joten luovuimme siitä.

Kilpailuissa meitä innostaa teema, ideoiden kehittely ja kuvan rakentelu/tekstin raapustaminen. Joskus sitä vaan tarvitaan vähän motivontia että saa aikaiseksi. :) Kilpailut ovat olleet juuri sellainen hauska syy luoda jotain ja kantaa oma kortensa foorumikekoon. 

Meille sisällöntuotto kun on yksi iso syy osallistua Baarin keskusteluihin ja galleriaan, sekä nykyään tähän blogiinkin. Minusta ainakin on kivaa että jotkut kinkyt viitsivät ja uskaltavat kirjoittaa meidän kaikkien luettavaksi juttujaan.

Niistä lauseista olen minäkin saanut ahaa-elämyksiä, uutta tietoa ja ennen kaikkea löytänyt sanoja itselleni. Olen osoitellut viesteistä kohtia Herralleni kun niissä on tavoitettu jotain mitä en ole osannut sanoittaa tai edes hoksata. 

Vaikka välillä tuntuukin siltä, että kaikki syvällisemmät aiheet on jo käsitelty ja foorumin henki on vähän alaluisussa... Niin kyllä siellä silti tulee käytyä. Välillä aktiivisemmin ja joskus kuukausien taukoa pitäen. Blogeista luen satunnaisesti lähinnä blogeja Käsi hiekassa ja sinussa sekä Pure mua!.

Onkin kivaa että muut jaksavat ottaa kuvia ja kirjoitella foorumille tai omiin blogeihinsa. Niistä minä joskus inspiroidun, saan puheenaiheita Herrani kanssa ja löydän uusia juttuja joista kiinnostua. En ole koneen ääressä runkuttelija mutta arvostan kyllä sessiokertomuksia... :> 

Tämän vuoksi julkaisen omia tekeleitäni ja ajatuksiani - luodakseni sisältöä muille ja toteuttaakseni itseäni kuvin ja tekstein. Kun joku saa minun jutuistani jotain, mikäs sen parempaa. :) 

Minun on lisäksi vaikea keskittyä ajattelemaan syvällisiä ilman keskustelukumppania tai kirjoittamista, joten monesti Herranikin kai saa paremman kuvan pääni sisällöstä kun kirjoitan sen jonnekin: meiliin, whatsappiin, foorumille tai blogiin... :D

Tässä siis vielä se kuvamme:



Alkuun teema ei inspiroinut ollenkaan, mutta sain hetken mietittyäni idean meemistä What People Think I Do / What I Really Do. Herralleni tämä ei ollut tuttu aihealue, mutta minä olenkin meillä se Imgurin suurkuluttaja...

Sitten vain ideointia ja yhdessä illassa kiireessä kuvat kasaan ennen kuin lapset tulivat kotiin. Hyvä siitä tuli! 

Hykertelin tooooodella tyytyväisenä kun meemi oli valmis. "Mä olen tehnyt ihan oikean meemin!" :D En siis ole koskaan ennen tehnyt sellaista ja se tuntui hurjan jännittävältä, haha!

Meemiuramme tästä tuskin urkenee kuitenkaan, mutta jäämme odottamaan seuraavaa kilpailua. :)

-pikkulintu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti